Η Παιδοψυχολόγος Λιάνα Σχοινά απαντάει στις ερωτήσεις σου (3).

Επιμέλεια: Νατάσα Τσιτλακίδου.

Αγαπημένες μανούλες, ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση σας και τα ενθαρρυντικά σας λόγια.

Η παιδοψυχολόγος, κυρία Λιάνα Σχοινά, δίνει απαντήσεις στα ερωτήματά σας.

Βούλα Μ. από Θεσ/νίκη: Είμαι μητέρα ενός αγοριού πέντε ετών. Ο γιος μου δυσκολεύεται να κάνει φιλίες. Σχεδόν συνέχεια, θέλει να είναι μαζί μου. Πως μπορώ να τον βοηθήσω να γίνει περισσότερο κοινωνικός;


Αγαπητή κα Βούλα Μ. από Θεσ/νίκη,


ξεκινήστε καλώντας στο σπίτι ένα ή δύο γνωστά παιδάκια. Αυτά είναι καλό να έχουν την ίδια ηλικία με το δικό σας παιδί ή να είναι λίγο μεγαλύτερα. Προσπαθήστε να κατευθύνεται το παιχνίδι τους, σε αυτό που απολαμβάνει το μικρό σας, αισθάνεται καλά και είναι σίγουρο για τον εαυτό του. Είναι καλό να προγραμματίσετε αυτές τις συναντήσεις να γίνονται κάθε εβδομάδα, ώστε να αποκτήσουν τα παιδιά οικειότητα μεταξύ τους. Αν όλα πάνε καλά, μπορούν να βρίσκονται στο πάρκο, στην παιδική χαρά ή και στο σπίτι ενός άλλου παιδιού. Εξετάστε το ενδεχόμενο να πάρετε ένα ζωάκι. Κάποια μικρά παιδιά απλά δεν είναι έτοιμα να παίξουν με τους συνομηλίκους τους. Εάν είναι προσκολλημένο σε σας και αρνείται να σας εγκαταλείψει, μπορείτε να προσθέσετε ένα ζωάκι
στην οικογένεια. Παίζοντας με το σκυλάκι ή γατάκι, απαιτείται μία κοινωνικότητα ή οποία όμως δεν είναι απειλητική.  Στις περισσότερες περιπτώσεις η συστολή ή δυσκολία για να κάνουν φίλους στην μικρή ηλικία είναι φυσιολογικό. Όμως, αν το παιδάκι έχει σπάνια επαφή με τα μάτια, είναι ασυνήθιστα μοναχικό, ξεσπάει σε κλάματα όταν άλλα παιδάκια είναι κοντά ή φαίνεται τρομοκρατημένο όταν είναι να πάει στο σχολείο ή στην παιδική χαρά,
συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας ή κάποιον ειδικό.

Ελευθερία Κ. από Ν. Μηχανιώνα: Είμαι μαμά δύο κοριτσιών. Η μεγάλη κόρη μου πηγαίνει Β΄ Λυκείου και η μικρή ΣΤ΄ Δημοτικού. Δυστυχώς μοιράζονται αναγκαστικά το ίδιο δωμάτιο. Όταν η μεγάλη θέλει να διαβάσει η μικρή συνήθως δεν κάνει ησυχία και έτσι η καθημερινότητα μας περιλαμβάνει και αρκετούς τσακωμούς. Υπάρχουν τρόποι να βρούμε κάποια ισορροπία;

Αγαπητή κα Ελευθερία Κ. από Ν. Μηχανιώνα,

να θέσετε ξεκάθαρους κανόνες από την αρχή, καθώς και τις συνέπειες που θα επακολουθούν όταν αυτοί παραβιάζονται. Αν το ένα παιδί από τα δύο είναι πιο μικρό για να καταλάβει και να σεβαστεί τα όρια, τότε  μπορείτε να ορίσετε και να προσφέρετε  ένα άλλο μέρος μέσα στο σπίτι, όπου εκεί θα μπορεί να διαβάζει κατά προτίμηση το μεγαλύτερο παιδί,  ώστε το μικρότερο να μπορεί να παίζει, να διαβάζει και να δέχεται τους φίλους του στο δωμάτιο.

Γεωργία Κ. από Θεσ/νίκη: Έχω τέσσερα παιδιά. Τρία αγόρια και μια μικρή κόρη. Κάθε παιδί, μου παραπονιέται ότι δεν περνάω αρκετό χρόνο μαζί του. Εγώ τρέχω όλη μέρα για να τα προλάβω όλα. Υπάρχουν στιγμές που πελαγώνω. Πώς μπορούμε να περνάμε περισσότερο χρόνο μαζί ώστε κανένας να μην έχει παράπονο;

Αγαπητή κα Γεωργία Κ. από Θεσ/νίκη,


φτιάξτε σε ένα μεγάλο χαρτόνι το πρόγραμμα της ημέρας. Όλα τα παιδιά χρειάζονται ένα πρόγραμμα γιατί τα βοηθάει να γνωρίζουν που βρίσκονται, τι πρόκειται να συμβεί και μέσα από αυτό, αισθάνονται ασφάλεια. Μέσα σε αυτό το πρόγραμμα λοιπόν, προσθέστε τον ποιοτικό χρόνο, (παιχνίδι με την μαμά ή τον μπαμπά) όπως θα
προσθέτατε μια οποιαδήποτε δραστηριότητα. Φροντίστε αυτός ο χρόνος, να είναι συνήθως μια συγκεκριμένη ώρα και να διαρκεί τουλάχιστον 40 λεπτά. Τοποθετήστε ένα μεγάλο ρολόι κάπου στο σπίτι όπου (για μικρά παιδιά) θα
έχετε κάνει μια κουκίδα με ένα μαρκαδοράκι στην ώρα που έχετε προκαθορίσει, ώστε να ξέρουν πως όταν ο δείκτης πάει εκεί, τότε θα είναι η ώρα που θα παίξετε μαζί. Αν υπάρχουν περισσότερα από ένα παιδιά στην οικογένεια, ασχοληθείτε λίγη ώρα με το καθένα ξεχωριστά, αν είστε μόνη. Αν είναι ώρα που είναι και ο μπαμπάς στο σπίτι, η μαμά με το ένα παιδί και ο μπαμπάς με το άλλο. Στο τέλος παίξετε όλοι μαζί, ώστε να μάθουν σταδιακά, να παίζουν και μεταξύ τους ήσυχα. Εσείς όμως, θα είστε εκείνοι, που θα τους δείξουν πώς να το κάνουν. Από εσάς
θα μάθουν πώς να παίζουν μαζί αρμονικά και να λειτουργούν σαν ομάδα. Φροντίστε αν ο μπαμπάς δουλεύει πολύ και γυρίζει αργά, να υπάρχει και για εκείνον ένα χρονικό διάστημα έστω μικρότερο στο οποίο θα ασχοληθεί με το παιδί ή τα παιδιά. Τηρείστε πάντα το πρόγραμμα γιατί μόνο έτσι, θα εδραιωθεί μια σχέση συνέπειας, εμπιστοσύνης και ασφάλειας.

Περιμένουμε και τις δικές σου ερωτήσεις, ανησυχίες και προβληματισμούς στο e-mail: natasatsitlakidou@gmail.com.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Related Post

Η ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΛΙΑΝΑ ΣΧΟΙΝΑ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΟΥ (2).Η ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΛΙΑΝΑ ΣΧΟΙΝΑ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΟΥ (2).

Επιμέλεια: Νατάσα Τσιτλακίδου. Αγαπημένες μανούλες, ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση σας και τα ενθαρρυντικά σας λόγια. Η παιδοψυχολόγος, κυρία Λιάνα Σχοινά, δίνει απαντήσεις στα ερωτήματά σας. Μαρία Τ., από Έδεσσα: Είμαι μητέρα δύο αγοριών. Ο μεγαλύτερος γιος μου είναι πέντε ετών και ο μικρότερος στα τρία. Η σχέση τους

Ποιοτικός χρόνος γονέα-παιδιού.Ποιοτικός χρόνος γονέα-παιδιού.

Γράφει η Νατάσα Τσιτλακίδου. Μία άκρως ενδιαφέρουσα ενημερωτική συνάντηση γονέων. Ποιοτικός χρόνος γονέα-παιδιού. Το 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ (Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού) Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τοΔήμο Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιήσουν τη διαδικτυακή – ενημερωτική συνάντηση με θέμα: «Ο ποιοτικός χρόνος του γονέα με το παιδί του». Η διαδικτυακή – ενημερωτική συνάντηση