Η παιδοψυχολόγος Λιάνα Σχοινά απαντάει στις ερωτήσεις σου.

Επιμέλεια: Νατάσα Τσιτλακίδου.

Αγαπημένες μανούλες, ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση σας και τα ενθαρρυντικά σας λόγια.

Η παιδοψυχολόγος, κυρία Λιάνα Σχοινά, δίνει απαντήσεις στα ερωτήματά σας.

Χρύσα Τσάπα από Επανομή: Πώς μπορώ να αποσπάσω τα παιδιά μου από την αλόγιστη χρήστη των υπολογιστών κ.τ.λ.;


Αγαπητή ΧΤ,


όσον αφορά στη χρήση νέων τεχνολογιών, αρχικά, θέτουμε χρονικά όρια με τη χρήση “συμβολαίου”, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, συνυπογράφοντας γονείς και παιδιά για τις ώρες και τις μέρες που θα συμφωνηθούν. Έπειτα προσπαθούμε με αντιπερισπασμό δηλαδή με πιο ενδιαφέροντα ερεθίσματα να τους αποσπάσουμε
την προσοχή από την αλόγιστη χρήση, όπως να αναλάβουμε δράση συμμετέχοντας σε παιχνίδια μαζί τους πχ επιτραπέζιο, να φτιάξουμε ένα γλυκό, να κάνουμε έναν περίπατο, να παίξουμε μπάσκετ ή να κάνουμε ποδήλατο κ.α.

Λάρα Παναγιωτίδου από Θεσ/νίκη: Το παιδί μου, πέντε ετών, δεν βρίσκει ενδιαφέρον στην τηλεδιάσκεψη. Βαριέται και μου ζητάει να μην μπαίνει στο μάθημα. Να το πιέζω ή πρέπει να ακολουθήσω κάποια άλλη τακτική;


Αγαπητή ΛΠ,


στην περίπτωση αυτή δημιουργούμε μια κατάσταση ρουτίνας στο παιδί για την οποία αρχικά το έχουμε προετοιμάσει. Σε κάθε περίπτωση γίνεται η σύνδεση τις ώρες της τηλεδιάσκεψης, ώστε να ακούει και να βλέπει τους συμμαθητές του και τις δράσεις που γίνονται. Ταυτόχρονα του δίνετε κίνητρα όπως πχ “θα δεις τους φίλους σου και την κυρία σου, που τους έχεις λείψει πολύ” ή οτιδήποτε άλλο (σύστημα ηθικής ανταμοιβής) πιστεύετε εσείς
ότι θα τον παρακινήσει. 

Νέλη Ανυφαντάκη: Πώς πρέπει να διαχειρίζεται ο γονιός, την αντιδραστική συμπεριφορά του πεντάχρονου παιδιού του;


Αγαπητή ΝΑ,

ένας αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης της άρνησης είναι η διπλωματία, δηλαδή να του απευθύνεστε με τέτοιον τρόπο ώστε να μην έχει περιθώριο να απαντήσει. Επίσης να είστε διαλλακτικοί με διάλογο, υπομονή και κατανόηση προσπαθήστε να βρείτε τη μέση λύση. Αποφύγετε ψέματα και δικαιολογίες και να είστε σταθεροί στο
λόγο σας. Να μιλάτε με λιγότερο αρνητικό και προστακτικό τόνο, γιατί διαφορετικά το πιθανότερο είναι να λάβετε αρνητική αντίδραση. 

Περιμένουμε και τις δικές σου ερωτήσεις, ανησυχίες και προβληματισμούς στο e-mail: natasatsitlakidou@gmail.com.

*Θέλεις να γνωρίσεις την παιδοψυχολόγο Λιάνα Σχοινά; Εδώ: https://choosehappiness4u.wordpress.com/2021/03/07/%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ad%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%85%ce%be%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%bf%cf%88%cf%85%cf%87%ce%bf%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf-%ce%bb%ce%b9%ce%ac%ce%bd%ce%b1/

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Related Post

10306 – Επιλογή 3 – Μίλα, δεν είσαι μόνος.10306 – Επιλογή 3 – Μίλα, δεν είσαι μόνος.

Γράφει η Νατάσα Τσιτλακίδου. Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη για θέματα που αφορούν Παιδιά και Εφήβους. Η πενταψήφια δημόσια και δωρεάν Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306, τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Απρίλιο. Συστήθηκε με πρωτοβουλία της Α΄ Ψυχιατρικής Πανεπιστημιακής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας

Μαμάδων έργα: Μαρία Τσαπκίνη.Μαμάδων έργα: Μαρία Τσαπκίνη.

Γράφει η Νατάσα Τσιτλακίδου. Μητέρα, μανούλα, μαμά. Δύσκολος ρόλος. Απαιτεί ψυχική, πνευματική και σωματική δύναμη. Ένα πολυεργαλείο που προσπαθεί καθημερινά, να χωρέσει μέσα σε περίπου δώδεκα ώρες, υποχρεώσεις τις οποίες δεν μπορώ καν να απαριθμήσω. Τί γίνεται όμως, όταν η μαμά εργάζεται; Εκεί ανεβαίνουμε επίπεδο. Το θετικό είναι ότι τουλάχιστον